Polskie marki odzieżowe zdobywają zagraniczne rynki, choć rywalizacja oparta jest na cenach

Pomimo że polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej coraz częściej eksportują swoje produkty, nie ma to bezpośredniego wpływu na wartość tego eksportu. Dane statystyczne udostępnione przez Główny Urząd Statystyczny pokazują, że chociaż produkcja płaszczy i marynarek w Polsce – jako produkty wymagające doświadczenia i precyzji – wzrasta dwucyfrowo, to jednak większość produktów oferowanych przez polskie marki jest wytwarzana w Azji. Ponadto, polskie firmy coraz bardziej aktywnie dążą do sprzedaży swoich produktów na rynkach zagranicznych, gdzie rywalizują głównie pod kątem cenowym.

W ciągu zaledwie pięciu miesięcy polskie marki odzieżowe zdołały sprzedać za granicą aż 162 miliony kg ubrań. Jest to wzrost o ponad 21 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, co jednocześnie stanowi najlepszy wynik od roku 2021. Wtedy to rynek odzieżowy doświadczył ostatniego gwałtownego wzrostu, odradzając się po globalnej pandemii. Dane te obejmują zarówno producentów odzieży zarejestrowanych w Polsce, jak i dystrybutorów.