Stworzenie planu redukcji zużycia energii w dużych przedsiębiorstwach staje się coraz bardziej priorytetowym celem, mając na uwadze wzrastającą świadomość społeczeństwa dotyczącą problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska. Dostępność nowoczesnych technologii po przystępnych cenach umożliwia oszczędności finansowe, jednocześnie pozytywnie wpływając na stan ekosystemu. Realizując oczekiwania klientów, wiele firm decyduje się na implementację rozwiązań służących ograniczeniu zużycia energii, co skutkuje obniżeniem emisji szkodliwych gazów cieplarnianych. To fenomen, który można określić jako konstruktywne działanie „zielonego marketingu”.
Na globalnym rynku obserwuje się stały wzrost zapotrzebowania na energię, co jest powiązane z dynamicznym wzrostem cen. Zmiana klimatu i konieczność ograniczenia emisji CO2 stają się priorytetami o skali międzynarodowej. Firmy, które podejmują odpowiedzialne decyzje w tym zakresie i dostosowują się do narastającej rygorystyczności przepisów, zyskują przewagę konkurencyjną na rynku.
Nieodpowiedzialne postępowanie firm wobec ekosystemu często prowadzi do negatywnych konsekwencji dla ich biznesu. Klienci, coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia środowiska, często decydują się na bojkot przedsiębiorstw, które nie szanują środowiska naturalnego. W rezultacie takie działania protestacyjne wpływają na obniżenie zysków, co nakłania wiele firm do zmiany swojej polityki ekologicznej. Na tę zmianę zdecydowały się takie giganty jak Mitsubishi, Hallmark czy Nike.
Dodatkowo, te przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę, że troska o środowisko, nawet poprzez ograniczenie zużycia energii, może przyczynić się do zwiększenia ich rentowności. Według danych prezentowanych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA), 47% konsumentów na całym świecie decyduje się na wspieranie firm o odpowiedzialnej postawie społecznej. To pokazuje, że przedsiębiorstwo, które prowadzi działalność z szacunkiem dla środowiska, ma przewagę nad konkurencją. Zasady rynkowe działają – im więcej osób wybiera produkty danej firmy, tym większy zysk osiąga ona.