W tym artykule omówimy kilka najlepszych praktyk związanych z zakładaniem kanału YouTube, skupiając się m.in. na rodzaju treści, promowaniu filmów i tagowaniu. Poniższe wskazówki przeznaczone są głównie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem kanału na YouTube. Zapraszamy do lektury!
Rodzaj treści
Zanim zaczniemy pracę nad kanałem, warto się zastanowić, jaki rodzaj treści zamierzamy tworzyć. Ważne jest, aby treści były dobrze dostosowane do tematyki kanału i oznaczone naszą marką, aby widzowie mogli porównać nasze materiały z innymi podobnymi kanałami. Główne czynniki, jakie należy wziąć pod uwagę, to:
- Kim będzie nasz odbiorca docelowy?
- Jaki gatunek treści będziemy tworzyć?
- Co odróżnia nasz kanał od pozostałych kanałów?
Nazwa kanału
Należy dopilnować, aby nazwa kanału była łatwa do zapamiętania i miała silną optymalizację pod kątem wyszukiwarek. A podczas wymyślania nazwy sprawdźmy, czy inny popularny kanał ma już nazwę bardzo podobną do naszej. Jeśli tak, warto zdecydować się na coś innego, aby kanały nie myliły się użytkownikom.
Media społecznościowe
Powinniśmy też połączyć nasz kanał i nasze filmy z profilami w mediach społecznościowych. Tym sposobem będziemy szybciej powiększać grono odbiorców. Poza tym w ten sposób możemy na więcej sposobów powiadomić naszych użytkowników o publikacji nowego filmu. System subskrypcji YouTube nie zawsze jest niezawodny, dlatego lepiej mieć też inne sposoby na promocję naszych materiałów.
Opisy i tagi
Możemy ustawić domyślne opisy i tagi dla naszych filmów, które będą automatycznie wypełniane za każdym razem, gdy coś prześlemy. To duża oszczędność czasu i należy z tego korzystać już podczas tworzenia kanału. Upewnijmy się, że oznaczyliśmy odpowiednie rzeczy związane z naszymi filmami i rozważmy dołączenie długiego opisu do każdego filmu. Dzięki temu pomożemy algorytmowi YouTube w umieszczaniu naszych treści przed odpowiednią widownią.
Subskrybuj, komentuj, polub!
Nie bójmy się namawiać użytkowników do subskrypcji, komentarzy i polubień. Możemy umieszczać te ogłoszenia w naszych filmach. Jest powód, dla którego większość youtuberów korzysta z tej opcji – jeżeli powiedzą ludziom, aby wzięli się do działania, wówczas skuszą do tego większą liczbę osób. Możemy umieścić te wzmianki na początku lub na końcu filmu.
Jeżeli weźmiemy sobie do serca powyższe wskazówki, możemy być pewni, że rozwój naszego kanału będzie szybszy, a tym samym w krótszym czasie dotrzemy do większej liczby osób zainteresowanych naszymi materiałami.